Σχολή |
ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
Τμήμα |
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ |
Επίπεδο σπουδών |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
Κατηγορία μαθήματος |
Υποχρεωτικό επιλογής |
Διδάσκων |
Ε. Ζαγγανά, Επίκ. Καθηγήτρια |
Κωδικός μαθήματος |
GE0_715 |
Εξάμηνο σπουδών |
7ο |
Τίτλος μαθήματος |
Διάθεση στερεών και υγρών αποβλήτων στο γεωλογικό περιβάλλον |
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες |
Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Φροντιστήριο, άσκηση πεδίου |
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας |
2 (Θ), 1 (Ε), 1 (ΦΡ) |
Πιστωτικές μονάδες |
5 |
Τύπος μαθήματος |
Γενικών Γνώσεων και Επιστημονικής Περιοχής |
Προαπαιτούμενα μαθήματα |
|
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων |
Ελληνική |
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus |
ΝΑΙ στην Αγγλική |
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) |
|
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στη διάθεση των στερεών και υγρών αποβλήτων στο γεωλογικό περιβάλλον.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να κατανοήσουν την έννοια της ρύπανσης και της μόλυνσης
- Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις των ρύπων στο περιβάλλον γενικότερα και στην ποιότητα του υπόγειου νερού ειδικότερα.
- Να κατανοήσουν τους διαφορετικούς τρόπους διάθεσης των αστικών, βιομηχανικών και γεωργικών αποβλήτων.
- Να αξιολογήσουν ποιοι από τους τρόπους διάθεσης των αποβλήτων έχουν τη μικρότερη επίδραση στο περιβάλλον.
- Να συντάξουν μία γεωλογική και υδρογεωλογκή μελέτη καταλληλότητας για τη δημιουργία ΧΥΤΑ (Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων)
|
Γενικές Ικανότητες |
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης από τα προηγούμενα
|
Περιεχόμενο μαθήματος |
- Οι έννοιες της ρύπανσης και της μόλυνσης
- Ρύποι και φυσικοχημικές ιδιότητες αυτών
- Πηγές ρύπανσης των υπόγειων και επιφανεικών υδάτων
- Κατηγορίες Αποβλήτων – Νομοθεσία για τη διαχείριση αυτών
- Αστική ρύπανση
- Στερεά απόβλητα, επικίνδυνα, μη επικίδυνα, νοσοκομειακά
- Εναλλακτικοί τρόποι διαχείρισης στερεών αποβλήτων. Ανακύκλωση, Καύση, Βιοσταθεροποίηση
- Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων
- Γεωλογική-Υδρογεωλογική Μελέτη καταλληλότητας για την εύρεση χώρου για την κατασκευή ΧΥΤΑ
- Υγρά Αστικά απόβλητα – Βιολογικός Καθαρισμός – Τεχνητοί Υγροβιότοποι
- Γεωργική Ρύπανση
- Βιομηχανική Ρύπανση
- Διάθεση ραδιενεργών Αποβλήτων
- Μικροβιακή ρύπανση
|
Τρόπος παράδοσης |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην Αίθουσα Διδασκαλίας |
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
- Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στη διδασκαλία και εργαστηριακή εκπαίδευση των φοιτητών (power point, pdf) και μαυροπίνακα.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας και επικοινωνίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και opencourses.
|
Οργάνωση διδασκαλίας |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις Θεωρίας |
2Χ13=26 |
Εργαστηριακές ασκήσεις |
1Χ13=13 |
Φροντιστηριακές ασκήσεις |
1Χ13=13 |
Άσκηση πεδίου |
10 |
Ομαδική Εργασία |
23 |
Συγγραφή και παρουσίαση ομαδικής γραπτής εργασίας |
50 |
Σύνολο μαθήματος |
135 |
|
Αξιολόγηση φοιτητών |
- Γραπτή εξέταση κατά την εξεταστική περιόδο και
- Εξέταση της παρουσίασης και της γραπτης ομαδικής εργασίας.
|
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
Ελένη Ζαγγανά, «Διάθεση Στερεών και Υγρών αποβλήτων στο Γεωλογικό Περιβάλλον», 2015 Διδακτικές Σημειώσεις Πάτρα |