Τμήμα Γεωλογίας
  • Stavros Kalaitzidis   IMG 2490 Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Διημερίδα Παρουσιάσεων ΜΔΕ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017
  • Stavros Kalaitzidis   DSC05214 Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Fiedltrip_Petrography_2018
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • 03
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Zaggana Piges Lourou Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Z17 Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Zaggana Piges Labras Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • ERASMUS+ Διεθνής Κινητικότητα: Brunei Darussalam
    "ERASMUS+ Διεθνής Κινητικότητα:Brunei"
  • Clypeaster Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Deinosauros 2.5x PP 6 Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • DBEtoE4XgAEIoLm Mini
    "Φοιτητές Γεωλογίας στα Μεταλλεία Κασσάνδρας"
  • Fiedltrip_Petrography_2018
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • 02
    "12ο Διεθνές Συνέδρίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας"
  • 40 Mini
    "40 χρόνια Τμήμα Γεωλογίας"
  • Διημερίδα Παρουσιάσεων ΜΔΕ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2019
  • Φοιτητές
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Efthimios Sokos 20160812 143123 Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Patras Science Festival 2018
    "Patras Science Festival 2018"
  • R/V AEGAEO
    "Επίσκεψη Φοιτητών στο Ω/Κ Αιγαίο"
  • Fieldtrip_Petrography_2018
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • 04
    "5ήμερη εκδρομή στα Μετέωρα"
  • Fieldtrip_Petrography_2018
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Το τμήμα
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Stavros Kalaitzidis   20160530 113104 Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • DBEtoE XcAAm3xh Mini
    "Φοιτητές Γεωλογίας στα Μεταλλεία Κασσάνδρας"
  • Ύπαιθρος
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Erasmus Nanterre
    "Erasmus+ mobility: Maison Archéologie & Ethnologie, CNRS/Université Paris Nanterre"
  • R/V AEGAEO
    "Επίσκεψη Φοιτητών στο Ω/Κ Αιγαίο"
  • Sechura Desert
    "Sechura Desert, Peru - Sampling"
  • Σαλιγκάρια
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Stone Tools Astypalaia
    "Archaeometric study of Early Bronze Age stone tools in Astypalaia"
  • Stavros Kalaitzidis   WP 20160727 14 04 37 Pro Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • Τα Σχολεία Πηγαίνουν Πανεπιστήμιο
    "Τα Σχολεία Πηγαίνουν Πανεπιστήμιο '2018': 42 σχολεία, 1850 μαθητές"
  • DBEtoE2XoAEvLDY Mini
    "Φοιτητές Γεωλογίας στα Μεταλλεία Κασσάνδρας"
  • SEM micrograph of an ancient ceramic fresh fracture
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"
  • DBEtoE3XgAEWXo3 Mini
    "Φοιτητές Γεωλογίας στα Μεταλλεία Κασσάνδρας"
  • Karstiki Pigi Mini
    "Τμήμα Γεωλογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών"

Σχολή  ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Τμήμα  ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ
Επίπεδο σπουδών  ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
Κατηγορία μαθήματος  Υποχρεωτικό επιλογής
Διδάσκων Ν. Δεπούντης, Επίκ. Καθηγητής
Κωδικός μαθήματος  GEOl_065
Εξάμηνο σπουδών  7ο
Τίτλος μαθήματος  Στοιχεία γεωτεχνικής μηχανικής
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες  Διαλέξεις , Εργαστηριακές Ασκήσεις, Φροντιστήριο 
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας  2 (Θ), 1(ΕΡΓ), 1(ΦΡ)
Πιστωτικές μονάδες  5
Τύπος μαθήματος  Επιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα μαθήματα  Κανένα. Είναι επιθυμητό ο φοιτητής να έχει τις βασικές γνώσεις Τεχνικής Γεωλογίας
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων  Ελληνική.
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus  ΟΧΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url)  https://eclass.upatras.gr/courses/GEO368/
Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα δίνει τη θεωρητική και αντικειμενική γνώση που σχετίζεται με τον προσδιορισμό των βασικών παραμέτρων – χαρακτηριστικών του εδάφους και τις μεθοδολογίες σχεδιασμού και διαστασιολόγησης θεμελιώσεων τεχνικών έργων. Επιπρόσθετα, περιγράφονται συνδυαστικά θέματα ποιοτικού ελέγχου των γεωυλικών για επιχώματα και αδρανή καθώς επίσης και γεωσυνθετικών υλικών

Ο φοιτητής κατέχει νοητικές και πρακτικές δεξιότητες και έχει τη δυνατότητα:

  • Αξιοποίησης τεχνογνωσίας για τον ποιοτικό έλεγχο γεωυλικών (αδρανών και επιχωμάτων) και γεωσυνθετικών μέσω εργαστηριακών και επιτόπου μεθοδολογιών (χρήση κατάλληλων μεθόδων, υλικών και οργάνων)
  • Εφαρμογής γνώσεων και δημιουργικής σκέψης για την επίλυση προβλημάτων σχετικών με τον ασφαλή σχεδιασμό θεμελιώσεων και την ορθή διαστασιολόγησή τους

Επίσης ο φοιτητής στο εργασιακό περιβάλλον έχει την ικανότητα να ανταποκριθεί:

  • με επάρκεια στη διεπιστημονικότητα που απαιτούν τα τεχνικά έργα (μελέτη - κατασκευή)
  • με υπευθυνότητα και αξιοπιστία στην περίπτωση αυτόνομης απασχόλησης
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον 
Περιεχόμενο μαθήματος
  1. Επίδραση τάσεων στο έδαφος, γεωστατικές τάσεις,  ενεργές και ολικές τάσεις
  2. Διατμητική αντοχή εδαφών: αστοχία εδαφικού υλικού, εκτίμηση παραμέτρων διατμητικής αντοχής - εργαστηριακή προσομοίωση, διατμητική αντοχή σε συνεκτικά και μη συνεκτικά εδάφη
  3. Παραμόρφωση εδαφών και Στερεοποίηση - εργαστηριακή προσομοίωση
  4. Γενικές αρχές θεμελιώσεων τεχνικών έργων: επιτρεπόμενη τάση θεμελίωσης, είδη θεμελίωσης, παράμετροι σχεδιασμού, μέθοδοι υπολογισμού, εκτίμηση καθιζήσεων
  5. Συμπύκνωση εδαφών και κατασκευή επιχωμάτων
  6. Αδρανή υλικά και ποιοτικός έλεγχος
  7. Γεωσυνθετικά υλικά: κατηγορίες και είδη, χαρακτηριστικά, ποιοτικός έλεγχος, χρήσεις - εφαρμογές.
  8. Εργαστηριακές Δοκιμές: (α) σχεδιασμού θεμελιώσεων, (β) Καταλληλότητας Εδαφών για κατασκευή επιχωμάτων, (γ) Ποιοτικού Ελέγχου Αδρανών Υλικών, σύμφωνα με τις πρότυπες προδιαγραφές (ASTM, BS, EN)
Τρόπος παράδοσης  Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη)
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών
  • Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (power point) στη διδασκαλία
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας και Διάχυση του εκπαιδευτικού υλικού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας  e_class
Οργάνωση διδασκαλίας  
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
 Διαλέξεις  2Χ13=26
Εργαστηριακές ασκήσεις 1Χ13=13 
Μελέτη (μη καθοδηγούμενη - αυτοτελής) 25
Ομαδική εργασία 23
Φροντιστηριακές ασκήσεις 1Χ13=13
 Σύνολο μαθήματος  100
 Αξιολόγηση φοιτητών

Ι) Αξιολόγηση Εργαστηριακών Ασκήσεων (30%):

(α) Κάθε Άσκηση παραδίδεται επιλυμένη την επόμενη εβδομάδα από την εκπαιδευτική της διαδικασία, διορθώνεται , βαθμολογείται και επιστρέφεται στο φοιτητή. Υπολογίζεται ο μέσος όρος όλων των ασκήσεων (α)

((β) γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει  την επίλυση εργαστηριακών ασκήσεων

Τελική Αξιολόγηση (I) = (α)*9% + (β)*21%

ΙΙ) Γραπτή Τελική Εξέταση Μαθήματος (70%):

Πέντε (5) Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
Προτεινόμενη βιβλιογραφία
  1. Τεχνική Γεωλογία (2002). Γ. Κούκης, Ν. Σαμπατακάκης Εκδόσεις Παπασωτηρίου, σελ. 514.
  2. Εφαρμογές της Τεχνικής Γεωλογίας και Γεωτεχνικής στα Τεχνικά Έργα (2015). Ν. Σαμπατακάκης, Γ. Κούκης, Ν. Δεπούντης. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Πατρών, σελ. 131
  3. Element of soil mechanics, Ian Smith, 8th edition
  4. Geotechnical Engineering Handbook, Braja Das, Ross Publishing

 -Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  1. Bulletin of Engineering Geology and the Environment. Springer
  2. Engineering Geology. Elsevier.
  3. Geotechnical and Geological Engineering. Springer

Μεταπτυχιακές σπουδές
Πλατφόρμα Αθηνά
Προπτυχιακές σπουδές
Προκηρύξεις
Εφαρμογή Αιθουσιολογίου
Πρόγραμμα εξετάσεων
Διανομή λογισμικών
Εύδοξος
GSG2022
Ωρολόγιο πρόγραμμα
Ηλεκτρονικός Οδηγός Πρωτοετών
Πρωτοετείς