Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||||||||||||||
Διδάσκων | Π. Ξυπολιάς, Καθηγητής, Σ. Κοκκάλας, Καθηγητής | ||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_044 | ||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6ο | ||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Γεωλογική Χαρτογράφηση Κρυσταλλικών Πετρωμάτων | ||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Θεωρία, Εργαστηριακές ασκήσεις | ||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ) ,2 (ΕΡΓ) | ||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 5 | ||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Γενικών Γνώσεων / Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΟΧΙ | ||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO324/ | ||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα απευθύνεται σε προπτυχιακούς φοιτητές που γνωρίζουν και κατανοούν σε ικανοποιητικό βαθμό τα αντικείμενα της Τεκτονικής Γεωλογίας και της Πετρογραφίας Κρυσταλλικών Πετρωμάτων και γνωρίζουν τις βασικές αρχές της γεωλογικής χαρτογράφησης. Στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει προχωρημένες γνώσεις και δεξιότητες στην ερμηνεία και ανάλυση γεωλογικών χαρτών σε περιοχές κρυσταλλικών πετρωμάτων. Ο φοιτητής με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση:
|
||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο στην αίθουσα διδασκαλίας. | ||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | |||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών | Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει ασκήσεις καθώς και ερωτήματα με απαντήσεις μικρής έκτασης | ||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ | ||||||||||||
Διδάσκων | Ε. Ζαγγανά, Aναπλ. Καθηγήτρια | ||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GE0L_052 | ||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6ο | ||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Υδροχημεία | ||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 1 (Ε) | ||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος θα ήταν σκόπιμο οι φοιτητές να έχουν παρακολουθήσει πρώτα τα εξής μαθήματα: Εφαρμοσμένη Υδρογεωλογία, Περιβαλλοντική Υδρογεωλογία | ||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ στην Αγγλική | ||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO360/ | ||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα για γενικά και ειδικά θέματα υδροχημείας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
|
||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο στην Αίθουσα Διδασκαλίας, Επίλυση ασκήσεων υδροχημείας κατά την διάρκεια εργαστηριακών ασκήσεων | ||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
|
||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
- Σχετικά Επιστημονικά Περιοδικά:
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Προαιρετικό Επιλογής | ||||||||||
Διδάσκων | Μ. Γεραγά, Καθηγήτρια | ||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_051 | ||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6ο | ||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Παλαιο-ωκεανογραφία, Παλαιο-κλιματολογία | ||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ) ,1 (ΕΡΓ) | ||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||
Τύπος μαθήματος | Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ (ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ) | ||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO370/ | ||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα
|
||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Θεωρία
Εργαστήριο
|
||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Στην τάξη (πρόσωπο-με-πρόσωπο). | ||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
Θεωρία:
Εργαστηριακή άσκηση:
|
||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Ι. Θεωρία Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Τελική Εξέταση: γραπτή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, που μπορεί να περιλαμβάνει Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Προβλήματα-ασκήσεις. Κλίμακα Βαθμολογίας: 0-8. ΙΙ. Εργαστήριο Αξιολόγηση της συμμετοχής και επίδοσης των εκπαιδευομένων στις ασκήσεις που τους δίδονται στη διάρκεια του εξαμήνου. Κλίμακα Βαθμολογίας (συνολική): 0-2 Ο τελικός βαθμός του μαθήματος είναι το άθροισμα των βαθμών της Θεωρίας και του Εργαστηρίου. Ελάχιστος Προβιβάσιμος Βαθμός: 5 |
||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||||||||||
Διδάσκων | Ι. Ηλιόπουλος, Καθηγητής, Σ. Καλαϊτζίδης, Αναπλ. Καθηγητής | ||||||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_050 | ||||||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6ο | ||||||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Μέθοδοι έρευνας ορυκτών και πετρωμάτων | ||||||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Φροντιστήριο | ||||||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 1 (Ε) | ||||||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναί (Στην Αγγλική) | ||||||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO317/ | ||||||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Στο τέλος των παραδόσεων ο φοιτητής θα είναι ικανός να
Στο τέλος των παραδόσεων ο φοιτητής θα έχει επιπλέον αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες:
|
||||||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
Θεωρία:
Εργαστηριακή άσκηση:
|
||||||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Ι. Θεωρία (75% της συνολικής βαθμολογίας) Τελική Εξέταση: γραπτή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, που μπορεί να περιλαμβάνει Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Προβλήματα-ασκήσεις ΙΙ. Εργαστήριο (25% της συνολικής βαθμολογίας) Ερμηνεία και αποτίμηση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την χρήση καθεμιάς από τις παραπάνω μεθόδους μέσω της χρήσης εξειδικευμένων λογισμικών πακέτων και των σχετικών βάσεων δεδομένων. Η ποσόστωση της βαθμολογία ισχύει μόνο στην περίπτωση που ο φοιτητής εξασφαλίζει το βαθμό βάσης ‘5’ στην τελική γραπτή εξέταση. Βαθμολογική κλίμακα: 1 έως 10. Ελάχιστος βαθμός επιτυχίας: 5. Βαθμοί <3 αντιστοιχούν σε βαθμό ECTS F. Βαθμός 4 αντιστοιχεί σε βαθμό ECTS FX. Για τους επιτυχημένους βαθμούς υπάρχει η εξής αντιστοιχία: 5 <-> E, 6 <-> D, 7 <-> C, 8 <-> Β and >9 <-> A |
||||||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό Επιλογής | ||||||||||
Διδάσκων | Π. -Δ.-Κουτσοβίτης, Επίκ. Καθηγητής | ||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_049 | ||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6o | ||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Μάρμαρα και Αδρανή Υλικά | ||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις | ||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ) , 1 (ΕΡΓ) | ||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής | ||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Πετρογραφία Ι, ΙΙ και Ιζηματολογία. | ||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνικά. Διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά αν αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. | ||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναι | ||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | |||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να έχει αναπτύξει τις παρακάτω ικανότητες / προσόντα:
|
||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος | Μάρμαρα και άλλα διακοσμητικά πετρώματα- το μάρμαρο ως ορυκτός πλούτος – φυσικά χαρακτηριστικά – γεωλογικός χωροχρόνος- φυσικομηχανικές και τεχνικές ιδιότητες – κατανομή και ποικιλίες μαρμάρων – χρήσεις πετρωμάτων και μαρμάρων – το μάρμαρο στην αρχαιότητα και στη σύγχρονη εποχή – φάσεις αξιοποίησης και τυποποίησης – βάση δεδομένων – αδρανή υλικά και πετρώματα – ορυκτοπετρογραφική εξέταση – προσδιορισμός ιδιοτήτων και εργαστηριακός έλεγχος αδρανών υλικών, ταξινόμηση και χρήση – αποκατάσταση περιβάλλοντος – το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. | ||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Παραδόσεις (Power Point), Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
|
||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|