Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό Επιλογής | ||||||||||
Διδάσκων | Π. -Δ.-Κουτσοβίτης, Επίκ. Καθηγητής | ||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_049 | ||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6o | ||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Μάρμαρα και Αδρανή Υλικά | ||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις | ||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ) , 1 (ΕΡΓ) | ||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής | ||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Πετρογραφία Ι, ΙΙ και Ιζηματολογία. | ||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνικά. Διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά αν αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. | ||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναι | ||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | |||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να έχει αναπτύξει τις παρακάτω ικανότητες / προσόντα:
|
||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος | Μάρμαρα και άλλα διακοσμητικά πετρώματα- το μάρμαρο ως ορυκτός πλούτος – φυσικά χαρακτηριστικά – γεωλογικός χωροχρόνος- φυσικομηχανικές και τεχνικές ιδιότητες – κατανομή και ποικιλίες μαρμάρων – χρήσεις πετρωμάτων και μαρμάρων – το μάρμαρο στην αρχαιότητα και στη σύγχρονη εποχή – φάσεις αξιοποίησης και τυποποίησης – βάση δεδομένων – αδρανή υλικά και πετρώματα – ορυκτοπετρογραφική εξέταση – προσδιορισμός ιδιοτήτων και εργαστηριακός έλεγχος αδρανών υλικών, ταξινόμηση και χρήση – αποκατάσταση περιβάλλοντος – το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. | ||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Παραδόσεις (Power Point), Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
|
||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ |
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής |
Διδάσκων , Ασκών |
|
Κωδικός μαθήματος | GEO_901Ε |
Εξάμηνο σπουδών | 7o |
Τίτλος μαθήματος | Πτυχιακή Ια |
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας |
Παράδοση Φροντιστήριο Εργαστήριο |
ECTS μονάδες | 5 |
Διδακτικές Μονάδες |
2 |
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||
Διδάσκων | Ε. Ζαγγανά, Αναπλ. Καθηγήτρια, Ν. Δεπούντης, Επ. Καθηγητής | ||||||||||
Κωδικός μαθήματος | Geol_055 | ||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 7ο | ||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Άσκηση Υπαίθρου VII (Υδρογεωλογία-Τεχνική Γεωλογία & Έργα Υποδομής) | ||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Εργασίες Πεδίου | ||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (ΕΠ) | ||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 2 | ||||||||||
Τύπος μαθήματος | Ανάπτυξη Δεξιοτήτων σε εργασία πεδίου | ||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Τεχνική Γεωλογία, Γεωλογία Τεχνικών Έργων και Βραχομηχανική, Εφαρμοσμένη Υδρογεωλογία, Περιβαλλοντική Υδρογεωλογία | ||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΟΧΙ | ||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO349/ | ||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα δίνει την πρακτική γνώση που σχετίζεται με την αναγνώριση και περιγραφή των τεχνικογεωλογικών και γεωτεχνικών συνθηκών που οριοθετούν και καθορίζουν το σχεδιασμό των έργων υποδομής και την «εναρμόνισή» τους με το περιβάλλον. Εξοικειώνει τους φοιτητές με τις βασικές έννοιες και μεθοδολογίες της Τεχνικής Γεωλογίας και της Γεωλογίας Τεχνικών Έργων που εφαρμόζονται στο σχεδιασμό και κατασκευή των έργων υποδομής. Παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο τις μεθόδους κατασκευής των έργων (διάνοιξη, αντιστήριξη, αποστράγγιση, στεγανοποίηση κ.λπ.). Επίσης το μάθημα παρέχει στους φοιτητές γνώσεις που σχετίζονται με την παρουσία του καρστ σε ανθρακικά πετρώματα και την ανάπτυξη υδροφόρων σε αυτά. Γίνεται κατανοητή η διαφοροποίηση μεταξύ των υδροφόρων στρωμάτων στα πορώδη μέσα και των υδροφόρων στα καρστικά μέσα, καθώς και ο ρόλος των πηγών σε ένα υδρογεωλογικό σύστημα. Γίνεται κατανοητή η έννοια της διαχείρισης των υδατικών πόρων και ο ρόλος των φραγμάτων σε αυτή. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις βασικές μεθοδολογίες της Υδρογεωλογίας που εφαρμόζονται στην πραγματοποίηση υδρογεωλογικών, περιβαλλοντικών και διαχειριστικών μελετών.. Ο φοιτητής κατέχει νοητικές και πρακτικές δεξιότητες και έχει τη δυνατότητα:
|
||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Το μάθημα περιλαμβάνει εργασίες πεδίου-εξάσκησης στα θεματικά πεδία της Τεχνικής Γεωλογίας & έργων υποδομής και της Εφαρμοσμένης & Περιβαλλοντικής Υδρογεωλογίας. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιούνται δύο προκαταρκτικές διαλέξεις για την προετοιμασία των φοιτητών, τέσσερις ημέρες εργασιών πεδίου (δύο για κάθε θεματικό πεδίο) και συγγραφή των αντίστοιχων τεχνικών εκθέσεων εκ μέρους των φοιτητών, με τα αποτελέσματα των εργασιών πεδίου, οι οποίες αξιολογούνται και βαθμολογούνται. Οι Εργασίες Πεδίου περιλαμβάνουν δύο (2) ημέρες εξάσκησης στο θεματικό πεδίο «Τεχνική Γεωλογία & έργα υποδομής» για την κατανόηση των τεχνικών εφαρμογών των υποχρεωτικών μαθημάτων Τεχνικής Γεωλογίας και Γεωλογίας Τεχνικών Έργων και δύο (2) ημέρες εξάσκησης στο θεματικό πεδίο «Εφαρμοσμένη και Περιβαλλοντική Υδρογεωλογία», για την κατανόηση των τεχνικών εφαρμογών του υποχρεωτικού μαθήματος της Υδρογεωλογίας. Το περιεχόμενο των δύο (2) ημερών στο θεματικό πεδίο «Τεχνική Γεωλογία & έργα υποδομής» περιλαμβάνει:
|
||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πραγματοποιούνται τέσσερις ημέρες εργασιών στο πεδίο για την καλύτερη κατανόηση στοιχείων της διδασκαλίας της θεωρίας και των εργαστηρίων των μαθημάτων Τεχνικής Γεωλογίας, Γεωλογίας Τεχνικών Έργων και Περιβάλλον και Υδρογεωλογίας | ||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Χρήση της πλατφόρμας e-class με ψηφιακή διάθεση όλων των ασκήσεων υπαίθρου που προσφέρει το Τμήμα Γεωλογίας | ||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών | Κάθε φοιτητής στο τέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας παραδίδει τεχνική έκθεση/εργασία η οποία αξιολογείται και βαθμολογείται | ||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||||||||||||||
Διδάσκων | Σ. Καλαϊτζίδης, Αναπλ. Καθηγητής | ||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEO_053 | ||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 7o | ||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Kοιτασματολογία | ||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Φροντιστήριο, Ασκήσεις πεδίου | ||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 2 (Ε), 1 (ΦΡ) | ||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Ορυκτολογία, Πετρογραφία, Γεωχημεία, Πετρολογία, Τεκτονική, Γεωδυναμική, Ιστορική Γεωλογία | ||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ στην Αγγλική | ||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO347/ | ||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στην Κοιτασματογένεση των κύριων τύπων κοιτασμάτων μεταλλικών ορυκτών. Επίσης δίνονται εισαγωγικά στοιχεία οικονομικής γεωλογίας. Τα Μαθησιακά αποτελέσματα συνίστανται:
|
||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
Επιλέξτε από τα προηγούμενα
|
||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο στην Αίθουσα Διδασκαλίας, σε εργαστήρια οπτικής μικροσκοπίας και στην ύπαιθρο. | ||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Α. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
Β. Προφορική Εξέταση (10%) που περιλαμβάνει:
Γ. Εργαστηριακή εξέταση (30%) που περιλαμβάνει:
|
||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
Ελληνική
Ξενόγλωσση
Περιοδικά
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||||||||||||
Διδάσκων | Ν. Δεπούντης, Επίκ. Καθηγητής | ||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEO_054 | ||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 7o | ||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Γεωλογία τεχνικών έργων και βραχομηχανική | ||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις , Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2Δ, 3ΕΡΓ | ||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 6 | ||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής (Γεωλογία) και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων (Τεχνικά Έργα και Περιβάλλον) | ||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Κανένα. Είναι επιθυμητό ο φοιτητής να έχει τις βασικές γνώσεις Τεχνικής Γεωλογίας | ||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική. Η διδασκαλία μπορεί να γίνει και στην Αγγλική στην περίπτωση παρουσίας αλλοδαπών φοιτητών | ||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO349/ | ||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα δίνει τη θεωρητική και αντικειμενική γνώση που σχετίζεται με την αναγνώριση και περιγραφή των τεχνικογεωλογικών συνθηκών που οριοθετούν και καθορίζουν το σχεδιασμό των τεχνικών έργων και την «εναρμόνισή» τους με το περιβάλλον. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επιλογή και τον ασφαλή προσδιορισμό των πλέον «κρίσιμων» παραμέτρων που θα επηρεάσουν την κατασκευή και τη λειτουργικότητά τους. Ο φοιτητής κατέχει νοητικές και πρακτικές δεξιότητες και έχει τη δυνατότητα:
Επίσης ο φοιτητής στο εργασιακό περιβάλλον έχει την ικανότητα να ανταποκριθεί:
|
||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη) | ||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Γλώσσα: Ελληνικά (Αγγλικά για Erasmus) Ι) Αξιολόγηση Εργαστηριακών Ασκήσεων και Ασκήσεων Πεδίου (50%): (α) Κάθε Εργαστηριακή Άσκηση παραδίδεται επιλυμένη την επόμενη εβδομάδα από την εκπαιδευτική της διαδικασία, διορθώνεται, βαθμολογείται και επιστρέφεται στο φοιτητή. Οι Ασκήσεις Πεδίου παραδίδονται αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπολογίζεται ο μέσος όρος όλων των ασκήσεων (β) Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει την επίλυση εργαστηριακών ασκήσεων Τελικός βαθμός εργαστηριακής αξιολόγησης (50%) = (α)*20% + (β)*30% ΙΙ) Τελική Γραπτή Εξέταση Μαθήματος (50%): Δέκα (10) Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης που αφορούν στις διαλέξεις |
||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|