Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||||||
Διδάσκων | Ν. Δεπούντης, Επίκ. Καθηγητής | ||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOl_065 | ||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 7ο | ||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Στοιχεία γεωτεχνικής μηχανικής | ||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις , Εργαστηριακές Ασκήσεις, Φροντιστήριο | ||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 1(ΕΡΓ), 1(ΦΡ) | ||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 5 | ||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Κανένα. Είναι επιθυμητό ο φοιτητής να έχει τις βασικές γνώσεις Τεχνικής Γεωλογίας | ||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική. | ||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΟΧΙ | ||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO368/ | ||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα δίνει τη θεωρητική και αντικειμενική γνώση που σχετίζεται με τον προσδιορισμό των βασικών παραμέτρων – χαρακτηριστικών του εδάφους και τις μεθοδολογίες σχεδιασμού και διαστασιολόγησης θεμελιώσεων τεχνικών έργων. Επιπρόσθετα, περιγράφονται συνδυαστικά θέματα ποιοτικού ελέγχου των γεωυλικών για επιχώματα και αδρανή καθώς επίσης και γεωσυνθετικών υλικών Ο φοιτητής κατέχει νοητικές και πρακτικές δεξιότητες και έχει τη δυνατότητα:
Επίσης ο φοιτητής στο εργασιακό περιβάλλον έχει την ικανότητα να ανταποκριθεί:
|
||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη) | ||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Ι) Αξιολόγηση Εργαστηριακών Ασκήσεων (30%): (α) Κάθε Άσκηση παραδίδεται επιλυμένη την επόμενη εβδομάδα από την εκπαιδευτική της διαδικασία, διορθώνεται , βαθμολογείται και επιστρέφεται στο φοιτητή. Υπολογίζεται ο μέσος όρος όλων των ασκήσεων (α) ((β) γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει την επίλυση εργαστηριακών ασκήσεων Τελική Αξιολόγηση (I) = (α)*9% + (β)*21% ΙΙ) Γραπτή Τελική Εξέταση Μαθήματος (70%): Πέντε (5) Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης |
||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||||||
Διδάσκων | Γ. Μπαθρέλλος, Αναπλ. Καθηγητής | ||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEO_061 | ||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 7ο | ||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Εφαρμοσμένη Γεωμορφολογία - Φυσικοί Κίνδυνοι & Καταστροφές | ||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2Θ+1ΕΡΓ | ||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 5 | ||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Ειδικού Υπόβαθρου, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων, Ειδικότητας | ||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΟΧΙ | ||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO366/ | ||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα επικεντρώνεται στις εφαρμογές της Γεωμορφολογίας και σε ειδικότερα θέματα: αστικοποίησης και των μεταβολών του γεωμορφολογικού περιβάλλοντος λόγω των ανθρώπινων παρεμβάσεων,
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα έχουν αποκτήσει χρήσιμες και απαραίτητες δεξιότητες για τον μετέπειτα εργασιακό βίο τους. Επίσης οι φοιτητές θα είναι ικανοί:
|
||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχουν αποκτήσει οι φοιτητές και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
|
||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Α. Διαλέξεις μαθήματος Οι παραδόσεις του μαθήματος περιλαμβάνουν: Διαφορά θεωρητικής και εφαρμοσμένης γεωμορφολογίας.
Β. Ασκήσεις εμπέδωσης Το πρακτικό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει a. ασκήσεις εμπέδωσης καθώς και ερωτήσεις κρίσης μετά από κάθε θεωρητικό κεφάλαιο, β. ασκήσεις πεδίου. |
||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης |
|
||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Α. Διαλέξεις (60%)
Β. Ασκήσεις-Εργαστήριο (40%) Παράδοση ατομικών ασκήσεων, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||||
Διδάσκων | Ε. Ζαγγανά, Αναπλ. Καθηγήτρια | ||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEO_064 | ||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 7ο | ||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Διαχείριση και προστασία υδατικών πόρων | ||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις , Εργαστηριακές Ασκήσεις, Φροντιστηριακές ασκήσεις, Άσκηση πεδίου | ||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 1 (ΕΡΓ) | ||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος θα ήταν σκόπιμο οι φοιτητές να έχουν παρακολουθήσει πρώτα το μάθημα Εφαρμοσμένη Υδρογεωλογία | ||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναί | ||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO362/ | ||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Η απόκτηση δεξιοτήτων σχετικά µε τις µεθοδολογίες και τεχνικές ορθολογικής διαχείρισης υδατικών πόρων και προστασίας τους από περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Επίσης οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα να ανταποκριθούν σε εργασιακό περιβάλλον πεδίου με επάρκεια στη διεπιστημονικότητα που απαιτούν οι περιβαλλοντικές και διαχειριστικές μελέτες με υπευθυνότητα και αξιοπιστία στην περίπτωση αυτόνομης απασχόλησης |
||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη) | ||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών | Γραπτή Τελική Εξέταση Μαθήματος - Παρουσίαση ομαδικών Εργασιών | ||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό Επιλογής | ||||||||||||
Διδάσκων | Γ.Παπαθεοδώρου, Καθηγητής | ||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEO_063 | ||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 7o | ||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Επιχειρησιακή Ωκεανογραφία και οι εφαρμογές της στη διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος | ||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις | ||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2Θ+1ΕΡΓ | ||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής περιοχής | ||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Οχι | ||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική. Η διδασκαλία μπορεί να γίνει και στην Αγγλική στην περίπτωση παρουσίας αλλοδαπών φοιτητών | ||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO358/ | ||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα | Η Επιχειρησιακή Ωκεανογραφία είναι η επιστήµη που ασχολείται µε τη συνεχή παρακολούθηση των θαλασσών και των ωκεανών µε σύγχρονες τεχνολογίες, µε σκοπό τη διάθεση των δεδοµένων σε χρήστες. Είναι µια εφαρµοσµένη επιστήµη που δηµιουργεί βάσεις δεδοµένων προς διάθεση σε όποιον ενδιαφέρεται να µελετήσει το θαλάσσιο περιβάλλον, όπου η δυνατότητα των µετρήσεων είναι περιορισµένη. Σκοπός του µαθήµατος είναι να διδαχθεί ο φοιτητής τις νέες τεχνολογίες, την επεξεργασία των δεδοµένων, τη δηµιουργία βάσεων ωκεανογραφικών δεδοµένων και την εκπόνηση µιας ωκεανογραφικής µελέτης. | ||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||
Τρόπος παράδοσης |
|
||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών | Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, στην ελληνική γλώσσα, οι οποίες περιλαμβάνουν επίλυση προβλημάτων καθώς και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. | ||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία | Σημειώσεις μαθήματος |
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||||||
Διδάσκων | Α. Ζεληλίδης, Καθηγητής | ||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEO_062 | ||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 7ο | ||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Ανάλυση Ιζηματογενών Λεκανών | ||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Παραδόσεις Θεωρίας, Εργαστηριακές ασκήσεις, Ασκηση πεδίου | ||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2Θ, 1 ΕΡΓ, 2 ημέρες πεδίου | ||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής περιοχής και ανάπτυξης δεξιοτήτων στην κατεύθυνση της κατανόησης της εξέλιξης μιας ιζηματογενούς λεκάνης στο χώρο και στο χρόνο | ||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Ιζηματολογία, Στρωματογραφία, Τεκτονική | ||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Αν χρειαστεί ναι | ||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO335/ | ||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
|
||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες:
|
||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Α. Μελετώνται έξι λεκάνες με διαφορετικά περιβάλλοντα ιζηματογένεσης, διαφορετικό τεκτονικό καθεστώς και χρόνο δημιουργίας.
|
||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης |
|
||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Οι φοιτητές ενημερώνονται για όλες τις νέες εξελίξεις στις μεθοδολογίες εφαρμογής της ανάλυσης των λεκανών, στην ερμηνεία και αξιολόγηση των σεισμικών δεδομένων, ενώ έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν μέσα από ηλεκτρονικές πηγές αντίστοιχες λεκάνες ανά τον κόσμο με στόχο να συγκρίνουν τα εξελικτικά μοντέλα ιζηματογένεσης με αυτά που διδάσκονται. Μέσα από την πλατφόρμα του e-class όπου είναι αναρτημένες όλες οι παρουσιάσεις των μαθημάτων γίνεται και η επικοινωνία με τους φοιτητές για να επιλύονται σε καθημερινή βάση τα προβλήματα που ανακύπτουν. | ||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
|
||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
Μεσοελληνική Αύλακα:
Λεκάνη προχώρας της Πίνδου:
Λεκάνη Πατρών – Κορίνθου:
Λεκάνη Ζακύνθου – Ιόνια λεκάνη προχώρας:
Λεκάνη Καλαμάτας:
Λεκάνες Πλατάνου-Καστελιου και Μάλεμε – Μεσογειακή ράχη:
|