Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό Σεμινάριο | ||||||
Διδάσκων | Ι. Ηλιόπουλος, Καθηγητής, Π. Αβραμίδης, Αναπλ. Καθηγητής, Κ. Νικολακόπουλος, Καθηγητής, Εκπαιδευτικοί ΠΕ04.05 β/θμιας εκπαίδευσης | ||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_086 | ||||||
Εξάμηνο σπουδών | 8ο | ||||||
Τίτλος μαθήματος | Διδακτική των Γεωεπιστημών στη Β/θμια Εκπαίδευση | ||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις | ||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 | ||||||
Πιστωτικές μονάδες | 2 | ||||||
Τύπος μαθήματος | Υπόβαθρο | ||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΟΧΙ | ||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | |||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το σεμιναριακό αυτό μάθημα είναι υποχρεωτικό και η παρακολούθησή του θεωρείται προαπαιτούμενη για να μπορέσει ο φοιτητής να αποκτήσει τις απαιτούμενες γνώσεις για τις μεθόδους διδασκαλίας σε γνωστικά αντικείμενα των γεωεπιστημών που διδάσκονται στην Α’ και Β’ Γυμνασίου και στην Α’ Γενικού Λυκείου. Στόχος του σεμιναρίου είναι να μπορέσει ο φοιτητής:
|
||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο στην αίθουσα διδασκαλίας | ||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | |||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||
Αξιολόγηση φοιτητών | Αξιολόγηση βάσει προφορικής παρουσίασης εργασιών σε ακροατήριο | ||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ |
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
Κατηγορία μαθήματος | Προαιρετικό Επιλογής |
Διδάσκων | Επιστημονικός Υπεύθυνος κ. Α. Ζεληλίδης |
Κωδικός μαθήματος | GEOl_085 |
Εξάμηνο σπουδών | 6ο |
Τίτλος μαθήματος | Πρακτική Άσκηση |
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | Θεωρία : -, Εργαστήριο : - , Φροντιστήριο : - |
Πιστωτικές μονάδες | - |
ECTS Μονάδες |
0 |
Ασκών | - |
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό Επιλογής | ||||||||||||||
Διδάσκων | Ζ. Ρουμελιώτη, Επίκ. Καθηγήτρια, Π. Στεφανόπουλος μέλος ΕΔΙΠ, Π. Παρασκευόπουλος μέλος ΕΔΙΠ | ||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOl_080 | ||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 8o | ||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Γεωφυσική τεχνικών έργων | ||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης | ||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2Θ/1ΕΡΓ | ||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 3 | ||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής. Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Γεωφυσική | ||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO354/ | ||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα αποτελεί την εισαγωγή στην εφαρμογή γεωφυσικών μεθόδων στα τεχνικά έργα. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην επέκταση των γνώσεων που αποκτήθηκαν κατά την διδασκαλία του μαθήματος της γεωφυσική. Επίσης η εφαρμογή επιλεγμένων γεωφυσικών μεθόδων σε διάφορους τομείς ερευνών καθώς τους τρόπους μέτρησης/συλλογής δεδομένων, η επεξεργασία των δεδομένων αυτών και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων τους. Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να:
Δεξιότητες Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει αναπτύξει περαιτέρω τις ακόλουθες δεξιότητες
Ικανότητες
|
||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο φοιτητής/φοιτήτρια στα πλαίσια του μαθήματος είναι:
|
||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Εισαγωγή στη Γεωφυσική Τεχνικών έργων.
Σεισμικές Μέθοδοι
Γεωηλεκτρικές μέθοδοι.
Γεωραντάρ Η/Μ μέθοδοι.
|
||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης |
|
||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
|
||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||||||
Διδάσκων | Α. Ζεληλίδης, Καθηγητής | ||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOl_081 | ||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 8ο | ||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Γεωλογία πετρελαίων | ||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Παραδόσεις Θεωρίας, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Τρείς ημέρες Ασκήσεις πεδίου | ||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 1 (ΕΡΓ), 3 ημέρες πεδίο | ||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Ανάλυση Ιζηματογενών Λεκανών | ||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναί αν χρειαστεί | ||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO353/ | ||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
|
||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες:
|
||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Η ύλη του μαθήματος χωρίζεται σε τρία τμήματα:
|
||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης |
|
||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Οι φοιτητές ενημερώνονται για όλες τις νέες εξελίξεις στις μεθοδολογίες εφαρμογής της ανάλυσης των λεκανών, στην ερμηνεία και αξιολόγηση των σεισμικών δεδομένων, ενώ έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν μέσα από ηλεκτρονικές πηγές αντίστοιχες λεκάνες ανά τον κόσμο με στόχο να συγκρίνουν τα εξελικτικά μοντέλα ιζηματογένεσης με αυτά που διδάσκονται. Μέσα από την πλατφόρμα του e-class όπου είναι αναρτημένες όλες οι παρουσιάσεις των μαθημάτων γίνεται και η επικοινωνία με τους φοιτητές για να επιλύονται σε καθημερινή βάση τα προβλήματα που ανακύπτουν. | ||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
|
||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
Μεσοελληνική Αύλακα:
Λεκάνη προχώρας της Πίνδου:
Λεκάνη Πατρών – Κορίνθου:
Λεκάνη Ζακύνθου – Ιόνια λεκάνη προχώρας:
Λεκάνη Καλαμάτας:
Λεκάνες Πλατάνου-Καστελιου και Μάλεμε – Μεσογειακή ράχη:
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||||||
Διδάσκων | Ν. Δεπούντης, Επίκ. Καθηγητής, Γ. Παπαθεοδώρου, Καθηγητής | ||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOl_079 | ||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 8ο | ||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Κατολισθητικά γεωλογικά φαινόμενα στο χερσαίο και θαλάσσιο περιβάλλον | ||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις , Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 1 (ΕΡΓ) | ||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Κανένα. Είναι επιθυμητό ο φοιτητής να έχει τις βασικές γνώσεις Τεχνικής Γεωλογίας | ||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική. Η διδασκαλία μπορεί να γίνει και στην Αγγλική στην περίπτωση παρουσίας αλλοδαπών φοιτητών | ||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΟΧΙ | ||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO350/ | ||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα δίνει τη θεωρητική και αντικειμενική γνώση που σχετίζεται με την αναγνώριση, ταξινόμηση και προσδιορισμό των βασικών παραμέτρων – χαρακτηριστικών των κατολισθήσεων (χερσαίων και υποθαλάσσιων) σε εδαφικά και βραχώδη, φυσικά και τεχνικά πρανή, καθώς και τις μεθοδολογίες σχεδιασμού τους. Επιπρόσθετα, περιγράφονται αναλυτικά τα μέτρα προστασίας – σταθεροποίησης και τα αντίστοιχα τεχνικά έργα που συνεισφέρουν στην αποκατάσταση των κατολισθήσεων. Ο φοιτητής κατέχει νοητικές και πρακτικές δεξιότητες και έχει τη δυνατότητα:
Επίσης ο φοιτητής στο εργασιακό περιβάλλον έχει την ικανότητα να ανταποκριθεί:
|
||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη) | ||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Ι) Αξιολόγηση Εργαστηριακών Ασκήσεων και Ομαδικής εργασίας (50%): (α) Κάθε Άσκηση παραδίδεται επιλυμένη την επόμενη εβδομάδα από την εκπαιδευτική της διαδικασία, διορθώνεται , βαθμολογείται και επιστρέφεται στο φοιτητή. Υπολογίζεται ο μέσος όρος όλων των ασκήσεων (β) Προφορική παρουσίαση ομαδικής εργασίας. Τελική Αξιολόγηση Ασκήσεων και Ομαδικής εργασίας (50%) = (α)*30% + (β)*20% ΙΙ) Γραπτή Τελική Εξέταση Μαθήματος (50%): Πέντε (5) Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης που αφορούν στις διαλέξεις |
||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|