Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||||||||||||
Διδάσκων | Ι. Ηλιόπουλος,, Αναπλ. Καθηγητής, Σ. Καλαϊτζίδης, Αναπλ. Καθηγητής | ||||||||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_050 | ||||||||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6ο | ||||||||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Μέθοδοι έρευνας ορυκτών και πετρωμάτων | ||||||||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Φροντιστήριο | ||||||||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 1 (Ε) | ||||||||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 5 | ||||||||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναί (Στην Αγγλική) | ||||||||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO317/ | ||||||||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Στο τέλος των παραδόσεων ο φοιτητής θα είναι ικανός να
Στο τέλος των παραδόσεων ο φοιτητής θα έχει επιπλέον αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες:
|
||||||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
Θεωρία:
Εργαστηριακή άσκηση:
|
||||||||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Ι. Θεωρία (75% της συνολικής βαθμολογίας) Τελική Εξέταση: γραπτή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, που μπορεί να περιλαμβάνει Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Προβλήματα-ασκήσεις ΙΙ. Εργαστήριο (25% της συνολικής βαθμολογίας) Ερμηνεία και αποτίμηση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την χρήση καθεμιάς από τις παραπάνω μεθόδους μέσω της χρήσης εξειδικευμένων λογισμικών πακέτων και των σχετικών βάσεων δεδομένων. Η ποσόστωση της βαθμολογία ισχύει μόνο στην περίπτωση που ο φοιτητής εξασφαλίζει το βαθμό βάσης ‘5’ στην τελική γραπτή εξέταση. Βαθμολογική κλίμακα: 1 έως 10. Ελάχιστος βαθμός επιτυχίας: 5. Βαθμοί <3 αντιστοιχούν σε βαθμό ECTS F. Βαθμός 4 αντιστοιχεί σε βαθμό ECTS FX. Για τους επιτυχημένους βαθμούς υπάρχει η εξής αντιστοιχία: 5 <-> E, 6 <-> D, 7 <-> C, 8 <-> Β and >9 <-> A |
||||||||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Προαιρετικό Επιλογής | ||||||||||
Διδάσκων | Μ. Γεραγά, Αναπλ. Καθηγήτρια | ||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_051 | ||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6ο | ||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Παλαιο-ωκεανογραφία, Παλαιο-κλιματολογία | ||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ) ,1 (ΕΡΓ) | ||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||
Τύπος μαθήματος | Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ (ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ) | ||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO370/ | ||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα
|
||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Θεωρία
Εργαστήριο
|
||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Στην τάξη (πρόσωπο-με-πρόσωπο). | ||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
Θεωρία:
Εργαστηριακή άσκηση:
|
||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Ι. Θεωρία Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Τελική Εξέταση: γραπτή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, που μπορεί να περιλαμβάνει Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Προβλήματα-ασκήσεις. Κλίμακα Βαθμολογίας: 0-8. ΙΙ. Εργαστήριο Αξιολόγηση της συμμετοχής και επίδοσης των εκπαιδευομένων στις ασκήσεις που τους δίδονται στη διάρκεια του εξαμήνου. Κλίμακα Βαθμολογίας (συνολική): 0-2 Ο τελικός βαθμός του μαθήματος είναι το άθροισμα των βαθμών της Θεωρίας και του Εργαστηρίου. Ελάχιστος Προβιβάσιμος Βαθμός: 5 |
||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ | ||||||||||||
Διδάσκων | Ε. Ζαγγανά, Επίκ. Καθηγήτρια | ||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GE0L_052 | ||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6ο | ||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Υδροχημεία | ||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ), 1 (Ε) | ||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος θα ήταν σκόπιμο οι φοιτητές να έχουν παρακολουθήσει πρώτα τα εξής μαθήματα: Εφαρμοσμένη Υδρογεωλογία, Περιβαλλοντική Υδρογεωλογία | ||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ στην Αγγλική | ||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO360/ | ||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα για γενικά και ειδικά θέματα υδροχημείας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
|
||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
|
||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο στην Αίθουσα Διδασκαλίας, Επίλυση ασκήσεων υδροχημείας κατά την διάρκεια εργαστηριακών ασκήσεων | ||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
|
||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
- Σχετικά Επιστημονικά Περιοδικά:
|
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό Επιλογής | ||||||||||
Διδάσκων | Π. -Δ.-Κουτσοβίτης, Επίκ. Καθηγητής | ||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_049 | ||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 6o | ||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Μάρμαρα και Αδρανή Υλικά | ||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις | ||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 (Θ) , 1 (ΕΡΓ) | ||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 4 | ||||||||||
Τύπος μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής | ||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Πετρογραφία Ι, ΙΙ και Ιζηματολογία. | ||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνικά. Διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά αν αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. | ||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναι | ||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | |||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να έχει αναπτύξει τις παρακάτω ικανότητες / προσόντα:
|
||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος | Μάρμαρα και άλλα διακοσμητικά πετρώματα- το μάρμαρο ως ορυκτός πλούτος – φυσικά χαρακτηριστικά – γεωλογικός χωροχρόνος- φυσικομηχανικές και τεχνικές ιδιότητες – κατανομή και ποικιλίες μαρμάρων – χρήσεις πετρωμάτων και μαρμάρων – το μάρμαρο στην αρχαιότητα και στη σύγχρονη εποχή – φάσεις αξιοποίησης και τυποποίησης – βάση δεδομένων – αδρανή υλικά και πετρώματα – ορυκτοπετρογραφική εξέταση – προσδιορισμός ιδιοτήτων και εργαστηριακός έλεγχος αδρανών υλικών, ταξινόμηση και χρήση – αποκατάσταση περιβάλλοντος – το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. | ||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Παραδόσεις (Power Point), Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
|
||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|